Αναγνώστες

Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013

Ο ΛΑβΥΡιΝΘοΣ......Ο ΜΙνΩΤΑυΡΟΣ ....Ο ΜιΤοΣ της ΑΡιΑΔΝηΣ και η Πάτρα!

15 Μαΐου 2013 στις 11:59 π.μ.

                                                                    ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.....

Για τους παλαιότερους ένα καινούργιο παιχνιδάκι, για τους νέους το πλέον αγαπημένο παιχνιδάκι.
Είναι όμως παιχνιδάκι τούτο δω; Το διαδίκτυο είναι ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ. Πληροφορία καλωδιωμένη, που τραβάει τους περιηγητές σε εκατομμύρια διαφορετικούς διαδρόμους.
Ο κάθε δρόμος μπορεί να σε βγάλει κάπου.Το κακό είναι πως σε μία από όλες τις άκρες που μπορεί να σε βγάλει , υπάρχει περίπτωση να σε περιμένει απλά ο Μινώταυρος. Υπομονετικά. Σίγουρος πως θα πέσεις επάνω του.
Πριν την έναρξη της περιήγησης, ίσως είναι καλό να εφοδιαστείς με τον Μίτο.
 Να έχεις ένα κράτημα.
Μη μπουκάρεις έτσι άνετος. Ακολουθώντας φωνές, μουσικές, φώτα στην άκρη του διαδρόμου, ψιθύρους.
Πρέπει να έχεις ένα νήμα τυλιγμένο γύρω σου.
Κι αυτό το νήμα δεν μπορεί παρά να είναι τα εφόδια ενός καλού ιχνηλάτη.
Τι χρειάζεται αλήθεια ένας καλός ιχνηλάτης; Σκέψου. Να επιβιώσεις και να βρεις την άκρη δεν είναι τύχη. Είναι ζήτημα τακτικής, γνώσης, προσωπικής ικανότητας,αντοχής, δύναμης, κι ένστικτο.
Είσαι σ΄ένα λαβύρινθο που μοιάζει να μην έχει τέλος.
Οτιδήποτε κι αν ψάξεις, όποιο δρόμο κι αν πάρεις θα ανοίγονται άλλοι εκατό μπροστά σου, κι ο καθένας από αυτούς θα σε αναγκάζει να επιλέξεις άλλους τόσους ο καθένας.
Που είναι η άκρη;
Η άκρη που δεν περιέχει το Μινώταυρο;
Και τελικά ποιος σ΄βαλε εκεί κι από ποιον κατασκευάστηκε αυτός ο παράξενος κόσμος;
Αντί όμως να χάνουμε  τον καιρό μας σε τέτοια ερωτήματα οι απαντήσεις των οποίων ελάχιστη σημασία έχουν, ας δράσουμε !
Ας δράσουμε προληπτικά πριν ανακαλύψουμε την ύπαρξη του Μινώταυρου και εμείς απέναντί του χωρίς τη βοήθεια του Μίτου της Αριάδνης να μην ξέρουμε τι να κάνουμε.....
Μιας και έλαχε σε μας να οδηγήσουμε τους μικρότερους σε σωστά μονοπάτια στο διαδίκτυο για να αποφύγουν λύκους και Μινώταυρους , ας το κάνουμε με ευθύνη.
Δεν πειραματιζόμαστε με τις μικρές παιδικές ψυχές όταν πάμε να εφαρμόσουμε μια δράση.
Εκπαιδευόμαστε σωστά πριν την εφαρμογή της , και σχεδιάζουμε με πολλή μεγάλη ευθύνη αυτό το οποίο θέλουμε να εφαρμόσουμε .
Πρέπει να κάνουμε το καλύτερο βάζοντας τον καλύτερό εαυτό μας και στοχεύοντας στο καλύτερο αποτέλεσμα.
Εμείς εδώ στην Πάτρα κάναμε το καλύτερο;...............................
Όταν τον περυσινό Φλεβάρη συναντάμε πρώτη φορά το Γιώργο Κορμά στο ξεκίνημα του προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ στην Πάτρα , θυμάμαι και ηχεί ακόμα στα αυτιά μου η προτροπή του: "(...)είναι η τελευταία ευκαιρία των Κοινωνικών Λειτουργών  να μπουν στα σχολεία μετά από αυτό το πρόγραμμα(...)",εκείνος το είπε και εμείς, δηλαδή η ομάδα των τριών μας , το πήραμε τις μετρητοίς!
Ζεστοί- ζεστοί όπως ήμασταν μετά το τέλος της εκπαίδευσης , εγώ , ο Δημήτρης Θεοδωρόπουλος και η Έλενα  Περικλέους ,  είπαμε πως αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε και ας αποτύχουμε.....
Άλλωστε εάν δεν πάρεις και το ρίσκο σου στη ζωή, εάν δεν δοκιμάζεις φαγητά , πως μπορείς να πεις εάν είναι νόστιμα η όχι;
Το στοίχημα το βάλαμε με τον εαυτό μας πρωτίστως. Ήταν για μας ένα είδος εξέτασης σε μάθημα ,κάτι που το είχαμε βιώσει πολλές φορές στο παρελθόν και δεν μας φόβιζε.
Κίνητρό μας αποτέλεσε το γεγονός ότι τίποτα δεν γινόταν  σε τούτη την  πόλη σε επίπεδο κοινότητας  στον τομέα της πρόληψης ,παρότι που  είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας μας  και παρότι λειτουργεί εδώ   σχολή Κοινωνικής εργασίας .
Όλα εδώ είναι μόνο θεωρία ! Πράξη;;;;;;
Οπαδοί λοιπόν και τρεις μας της φιλοσοφίας που λέει: "Ένα γραμμάριο πράξης αντιστοιχεί με έναν τόνο θεωρίας" αποφασίσαμε να στήσουμε αρχικά την ομάδα μας (ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΝ...τάξη) με κανόνες και ρόλους για όλους μας.
Την ανοίξαμε στην συνέχεια, αφού πειραματιστήκαμε στα πρώτα βήματα μόνοι μας και ενθουσιαστήκαμε. και στους φοιτητές του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας στην Πάτρα, θέλοντας να τους δείξουμε ότι κάνουμε κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα και να τους δώσουμε έτσι την ελπίδα και τη δυνατότητα να προσπαθήσουν και οι ίδιοι για το αυριανό όνειρό τους και να το κυνηγήσουν μέχρι να γίνει πραγματικότητα.
Στο πρότζεκτ που δημιουργήσαμε και το στείλαμε για έγκριση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης , δουλέψαμε μεθοδικά και προσπαθήσαμε να εντάξουμε πρακτικές που θα ενθουσίαζαν τους μικρούς μαθητές μιας και η όλη δράση μας απευθύνονταν σε αυτούς. Μετά από τη θετικότατη συνεργασία με τα στελέχη της Διεύθυνσης Α/θμιας εκπαίδευσης και της Διοίκησης του Γενικού Νοσοκομείου"Άγιος Ανδρέας" (των δυο συνεργαζόμενων φορέων)  καταλήξαμε τόσο στην ηλικιακή ομάδα στόχου της δράσης μας , που ήταν οι μαθητές της Τετάρτης και Πέμπτης τάξης των δημοτικών σχολείων του δήμου Πατρέων,  όσο και στα σχολεία που θα εφαρμόζαμε τη συγκεκριμένη δράση. Τα σχολεία που μας προτάθηκαν ήταν 14 (στη συνέχεια εντάχθηκαν άλλα δυο) και επιλέχθηκαν με κριτήριο ότι σε αυτά τα σχολεία η συγκεκριμένη διεύθυνση (αγωγής υγείας και πολιτιστικών θεμάτων )υλοποιούσε και άλλα προγράμματα .
 Με πολλή κέφι και πραγματικό ενδιαφέρον για τη νέα γενιά για τους "μικρούς μας φίλους " όπως αποκαλούμε τους μαθητές, απελευθερωμένοι από το οικονομικό κίνητρο (μιας και όλη η δράση μας έγινε ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ) , μπήκαμε στα σχολεία!
Συναντήσαμε αδιάφορους δασκάλους,  που είδαν τον ερχομό μας σαν ευκαιρία να λείψουν από την τάξη τους από τους μαθητές τους από τα παιδιά τους...συναντήσαμε όμως και πολύ υπεύθυνους Δασκάλους με όλη τη σημασία της λέξης ΔΑΣΚΑΛΟΣ, που ήταν μαζί μας στην ενημέρωση που ενίσχυαν τους μαθητές τους ,που στήριζαν τους μαθητές τους ,που δούλεψαν μαζί τους σε ότι τους ζητήσαμε (που δεν ήταν και λίγα...) που τέλος πάντων ήταν αυτό για το οποίο τους έχει τάξει η πολιτεία και η κοινωνία . Ο καλός ο Δάσκαλος δεν κρίνετε άλλωστε για το ζην των μαθητών του κατά τον Μ. Αλέξανδρο , αλλά για το "ευ ζην του" .
Με τη δεύτερη κατηγορία των δασκάλων μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να γίνουμε πολλαπλασιαστές της ιδέας και να καταφέρουμε να διδάξουμε τους μικρούς μαθητές  για το πως θα πλοηγούνται ορθά στο μαγικό κόσμο του διαδικτύου.
Μπήκαμε λοιπόν στις τάξεις των σχολείων , μάθαμε από τους μικρούς μας φίλους πως πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με τι ασχολούνται μπαίνοντας στον κυβερνοχώρο και με τη σειρά μας τους μάθαμε τους  κανόνες που πρέπει να έχει αυτή τους η ενασχόληση με το μέσο. Με το μέσο που στα παιδικά τους ματάκια φαντάζει τόσο μαγικό και μεγάλο και σε μας έμελλε να το απομυθοποιήσουμε απλά και κατανοητά.
Γνωριστήκαμε με τους μικρούς μας φίλους , παίξαμε μαζί τους παιχνίδια ρόλων με στόχο την αφύπνιση τους και τον προβληματισμό τους για αυτό το μαγικό κόσμο του Διαδικτύου που δεν είναι πάντα αγγελικά πλασμένος , τους προτρέψαμε να συνεργαστούν ομαδικά για να δημιουργήσουν το δέντρο του Διαδικτύου με τα αρνητικά και τα θετικά του .
Τους παρουσιάσαμε θεατρικό δρώμενο για να προκαλέσουμε τη συζήτηση για το διαδίκτυο μέσα από τα μηνύματα που το θεατρικό μας είχε.
Κλείναμε παιχνιδιάρικα  με ερωτήσεις γνώσεων μέσα από τη σελίδα του saferinternet .
Όλα αυτά την περυσινή σχολική χρονιά που θέλαμε να εγκαταστήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους μαθητές.
Στη φετινή δεύτερη χρονιά του εγχειρήματός μας μιας και το πρότζεκτ μας είχε δυο φάσεις , μπήκαμε στις τάξεις με τους ίδιους μαθητές οι οποίοι όμως είχαν μεγαλώσει κατά ένα χρόνο και θέλαμε να τους ξαναδούμε πριν φύγουν από το περιβάλλον του δημοτικού σχολείου . Η φετινή μας δράση εφαρμόστηκε στις τάξεις Ε και ΣΤ.
Θέλαμε έτσι να δούμε εάν και κατά πόσο πετύχαμε την πολυπόθητη ευαισθητοποίηση σε ότι αφορά το"σερφάρισμά τους" στο Διαδίκτυο.
Μπαίναμε στις τάξεις πιο ώριμοι και πιο ασφαλείς....
Χαιρόμασταν που οι μαθητές μας θυμόντουσαν και θυμόνταν και τι ακριβώς τους είχαμε πει στην περυσινή ενημέρωση. Αυτό από μόνο του μας δημιουργούσε τεράστια ευθύνη. Ευθύνη για τα επόμενα βήματά μας ...
Για να δούμε εάν πετύχαμε την αλλαγή στον τρόπο που πλοηγούνται  δημιουργήσαμε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο συμπληρώναμε εξηγώντας στους μαθητές βήμα - βήμα τη συμπλήρωσή του. Οι μαθητές στη φετινή ενημέρωση είχαν την υποχρέωση να γράψουν μια έκθεση από τέσσερα προτεινόμενα θέματα που αφορούσαν το Διαδίκτυο για να δούμε τη δική τους ματιά και το δικό τους προβληματισμό. Τα θέματα που τους προτείναμε ήταν τα παρακάτω:

-ΓΡΑΨΤΕ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΤΕ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

 -Ο ΜΑΓΙΚΟΣ  ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 -ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

 -ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΣΤΟ ΦΕΪΣΜΠΟΥΚ ΚΙ ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ;



Μέσα στην τάξη οι φοιτητές του τμήματος Κοινωνικής εργασίας επέλεγαν και διάβαζαν κομμάτια που μας είχαν κάνει εντύπωση από τις εκθέσεις τους τις οποίες πολλές φορές διάνθιζαν οι μικροί μαθητές  με ζωγραφιές ! Στο τέλος παίζαμε μαζί τους παιχνίδια ερωτήσεων ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου για να δούμε πόσο σωστά πλοηγούνται . Εδώ μας εξέπληξαν γιατί ενώ πέρυσι οι επιδόσεις τους  ήταν χαμηλές , φέτος , ήταν 9 στις 10 ή 10 στις 10 οι σωστές απαντήσεις. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιαυτό γιατί φαίνεται ότι ο σπόρος που σπείραμε πέρυσι , φέτος φύτρωσε και ελπίζουμε στο μέλλον να δώσει καρπούς και μάλιστα γευστικούς καρπούς!
Ο στόχος μας ήταν πολύπλευρος γιαυτό φεύγοντας τους ζητούσαμε να μας δώσουν κάτι πίσω θέλοντας να τους μυήσουμε στην αλληλεγγύη . Τους ζητούσαμε να συνεργαστούν μεταξύ τους και με το δάσκαλό τους και να δημιουργήσουν μια αφίσα με μια διαδικτυακή ιστορία που στην τελική μας εκδήλωση για το κλείσιμο της δράσης μας στα σχολεία, θα εκθέταμε τις αφίσες όλων των σχολείων και οι καλύτερες θα βραβευόντουσαν! Εμείς από τη μεριά μας τους αφήναμε δώρο φεύγοντας τις ¨"συμβουλές της ασφαλούς πλοήγησης για τους μικρούς μας φίλους"πλαστικοποιημένες και αναρτημένες στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου  καθώς και "οδηγίες για τους γονείς των μικρών μαθητών":

                                                        α- έντυπο
                              ...................ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΦΙΛΟΥΣ

Μην δίνεις σε κανέναν, ακόμα και στον καλύτερο σου φίλο, τον κωδικό πρόσβασής σου παρά μόνο στους γονείς σου.

Αν χρησιμοποιείς το facebook, ρύθμισε τα προσωπικά σου στοιχεία να τα βλέπουν μόνο οι φίλοι σου.

Μην απαντάς σε ηλεκτρονικά μηνύματα που σε κάνουν να αισθανθείς «άβολα».

Αν αισθανθείς άβολα την ώρα που συνομιλείς μέσω chat-room διέκοψε την συνομιλία αμέσως.

Απέφυγε να στείλεις τη φωτογραφία σου και τα προσωπικά στοιχεία σου μέσω διαδικτύου σε άγνωστο.

 Σκέψου πολύ καλά πριν αποφασίσεις να συναντηθείς με κάποιο άτομο που γνώρισες στο διαδίκτυο.

Σε περίπτωση που αποφασίσεις να συναντηθείς με το «διαδικτυακό σου φίλο», ενημέρωσε τους γονείς σου ή κάποιο άτομο που εμπιστεύεσαι.

Ανέπτυξε κριτική διάθεση σε ότι διαβάζεις στο διαδίκτυο. Μην εμπιστεύεσαι αμέσως ότι δεις στο internet.

Μίλησε στους γονείς σου για τα όσα βλέπεις και ζεις όταν «σερφάρεις»στο internet.


                                                       Το έντυπο δημιουργήθηκε από τους:
                                                   Κοντονή Κανέλλα – Κοινωνική Λειτουργό
                                                    Περικλέους Ελένη Κοινωνική Λειτουργό και
                                               Θεοδωρόπουλο Δημήτρη – Κοινωνικό Λειτουργό
πιστοποιημένους εκπαιδευτές στο πρόγραμμα ''ΑΡΙΑΔΝΗ'' που αφορά την αποφυγή του εθισμού των εφήβων στο                                                                      Διαδίκτυο.

                                                  
                                                                      β-έντυπο

                                        ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σημάδια κινδύνου για το παιδί

Υπάρχουν διάφορα σημεία που μπορούν να επισημάνουν ένα πρόβλημα που μπορεί να έχει το παιδί σας σε σχέση με την δραστηριότητά του στο διαδίκτυο ή την χρήση δωματίων συνομιλίας (chat rooms).

Μπαίνετε ξαφνικά στο δωμάτιο και το παιδί ελαχιστοποιεί την οθόνη του προγράμματος που παρακολουθεί ή κλείνει τελείως την οθόνη του υπολογιστή θέλοντας να κρύψει κάτι που βλέπει και δεν θέλει να το δουν οι άλλοι , επίσης προσπαθεί να κρύψει κάποιο cd ή dvd.

Μπορείτε ήρεμα να του ζητήσετε να σας δείξει τι παρακολουθούσε.
Εάν το παιδί σας δέχεται ξαφνικά περίεργα τηλεφωνήματα από τους παράξενους ενηλίκους ) ή ακόμα και άλλα παιδιά ) θα πρέπει να καταλάβετε ότι μπορεί να έχει ένα πρόβλημα .
Μπορείτε να εγκαταστήσετε ένα μηχανισμό αναγνώρισης κλήσεων για να βρείτε την προέλευση της κλήσης και να ζητήσετε τι ακριβώς επιθυμούν από το παιδί σας .

Αργά τη νύχτα το παιδί δακτυλογραφεί μπροστά στον υπολογιστή .Μπορεί το παιδί να έχει συνδεθεί στο διαδίκτυο και να συνομιλεί σε κάποιο δωμάτιο απευθείας συζητήσεων(chat rooms) .
Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει σε χρόνους και τόπους που εποπτεύονται από τους γονείς .

Ξαφνικά το παιδί έχει στην κατοχή του πολλά χρήματα, καινούργια ρούχα η δώρα που δεν μπορείτε να εξηγήσετε τη προέλευσή τους .
Οι παιδόφιλοι ξοδεύουν συχνά πολλά χρήματα καλλιεργώντας μια σχέση με ένα παιδί.

Απομάκρυνση από την οικογένεια ή τους φίλους του.
Οι παιδόφιλοι δουλεύουν πολύ σκληρά για να απομακρύνουν τα παιδιά από τα άτομα της οικογένειας η γενικότερα τα άτομα που τα υποστηρίζουν και τα φροντίζουν δημιουργώντας ένα χάσμα .
Όσο μεγαλύτερο το χάσμα μεταξύ του παιδιού και της οικογένειας του τόσο ευκολότερη είναι για ένα αρπακτικό σαν και αυτούς να δημιουργήσουν μια σχέση.

Αλλαγές στη συμπεριφορά : Μυστικοπάθεια ,ασυμβίβαστη σεξουαλική γνώση, αναφορά ενηλίκων που δεν ξέρετε και προβλήματα ύπνου.
Παραμελεί τις σχολικές του ασχολίες , αποφεύγοντας τις κανονικές κοινωνικές δραστηρίοτητες ή απομάκρυνση από την οικογένεια .
Ασυνήθιστος εκνευρισμός σε μια διακοπή του internet .
Δεν είναι λογικό να εκνευρίζεται και να φωνάζει όταν η σύνδεση στο διαδίκτυο διακόπηκε για δυο ώρες .

Το ιστορικό (history) browser του ειδικού προγράμματος που σερφάρει το παιδί στο διαδίκτυο είναι κενό .Μπορεί να περιπλανήθηκε σε ιστοσελίδες ακατάλληλου περιεχομένου και για να εξαφανίσει τα ίχνη του διέγραψε το ιστορικό του browser.

Εύρεση κάποιας πορνογραφικής διεύθυνσης ιστοσελίδας αποθηκευμένη στον υπολογιστή ή κρυπτογραφημένων (κωδικοποιημένων) αρχείων.

Στις αποδείξεις των τραπεζών των πιστωτικών σας καρτών προσδιορίζονται δαπάνες που προέρχονται από τη χρήση του διαδικτύου.
Μπορεί το παιδί να μην αγόρασε κάτι on line αλλά να χρησιμοποίησε τον αριθμό της πιστωτικής σας κάρτας για να περιπλανηθεί σε ιστοσελίδες με ακατάλληλο περιεχόμενο.
                                                         


Υπόσχεση του γονιού προς το παιδί


Καταλαβαίνω ότι είναι ευθύνη μου να προστατεύσω την οικογένειά μου και να τους βοηθήσω να αποκομίσουν μόνο ό,τι καλύτερο από το διαδίκτυο.
Με αυτό το πνεύμα συμφωνώ με τα εξής :

Θα ακούω πάντα ήρεμα: Εάν το παιδί μου απευθυνθεί σε μένα με ένα πρόβλημα σχετικό με εμπειρία του από την επικοινωνία του στο διαδίκτυο υπόσχομαι να μην θυμώσω αλλά να κάνω το καλύτερο που μπορώ για να βοηθήσω το παιδί μου να επιλύσει αυτή την κατάσταση .

Θα είμαι το καλό παράδειγμα : Δεν θα περνάω πάρα πολύ χρόνο on line ούτε θα ενθαρρυνθώ την παράνομη ή ανήθικη συμπεριφορά εκεί αλλά θα δώσω το καλό παράδειγμα στο παιδί μου.

Θα είμαι λογικός, θα θέσω τους λογικούς κανόνες για τη χρήση του διαδικτύου.Αυτοί οι κανόνες θα βασιστούν στις συμβουλές από τις αρμόδιες αρχές και τους εμπειρογνώμονες (και όχι στις ιστορίες φρίκης που έμαθα από ανεύθυνες πηγές)
Θα καθιερώσω τις λογικές συνέπειες για τα σφάλματα εκ μέρους του παιδιού μου.

Θα σεβαστώ την αξιοπρέπεια των παιδιών μου: Θα σεβαστώ τις φιλίες που μπορεί να κάνει στο διαδίκτυο όπως όλους τους φίλους του.

Δεν θα είμαι ένας αδιάκριτος και περίεργος:Υπόσχομαι να μην ξεπεράσω τα όρια προκειμένου να εξασφαλίσω ασφάλεια στο Internet για το παιδί μου.
 Δε θα διαβάσω τα ημερολόγια ή τα μηνύματα,ούτε θα εξετάσω τα e-mail από τους άλλους συγγενείς ή άλλους έμπιστους φίλους του παιδιού που δεν έχει γνωρίσει στο Internet.

Κανένα δραστικό μέτρο: Καταλαβαίνω ότι το Διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό εργαλείο που θα μπορούσε να είναι ουσιαστικό στην επιτυχία του στο σχολείο ή την κοινωνικότητά του, και υπόσχομαι να μην το απαγορεύσω εξ ολοκλήρου.

Θα συμμετέχω: Θα αφιερώσω περισσότερο χρόνο στο παιδί μου και θα είμαι δίπλα του και κοντά του στις διαδικτυακές περιπλανήσεις του και τις σχέσεις του όπως ακριβώς με τους φίλους του εκτός διαδικτύου.


Υπόσχεση του παιδιού προς τον γονέα

Ποτέ δεν θα δώσω προσωπικές πληροφορίες για εμένα ή για την οικογένεια μου, στο διαδίκτυο χωρίς άδεια των γονέων μου όπως:
διευθύνσεις κατοικίας
αριθμούς τηλεφώνου
διεύθυνση/τηλέφωνο εργασίας γονέων
όνομα ή θέση του σχολείου
διάφορα μέρη που συχνάζω (καφετέρια κ.λ.π)
κωδικούς πρόσβασης λογαριασμών Internet (ακόμη και στους καλύτερους φίλους)

Δε θα χρησιμοποιήσω το πραγματικό μου όνομα στα δωμάτια συνομιλίας – αλλά θα κάνω χρήση ψευδώνυμου (nick name)

Θα ενημερώσω τους γονείς μου για κάθε τι που μου προξένησε εντύπωση στο διαδίκτυο και μου προκάλεσε ανησυχία.

Ποτέ δε θα στείλω φωτογραφία μου ή φωτογραφία της οικογένειας μου χωρίς να το έχουν ελέγξει οι γονείς μου.

Ποτέ δε θα συμφωνήσω να συναντηθώ με κάποιον που γνώρισα στο Internet χωρίς την συγκατάθεση από τους γονείς μου. Αν οι γονείς μου συμφωνήσουν τότε το μέρος συνάντησης θα είναι κάποιο δημόσιο μέρος και πάντα με συνοδεία ενός από τους γονιούς μου.

Δεν θα απαντήσω ποτέ σε ανήθικα και αγενή μηνύματα. Δεν είναι φταίξιμο δικό μου που έλαβα ένα τέτοιο μήνυμα. Αν λάβω τέτοιο μήνυμα δε θα το ανοίξω αλλά θα το δείξω στους γονείς μου αμέσως για να το ελέγξουν και να ενημερώσουν την εταιρία παροχής υπηρεσιών Internet (ISP).

Πρέπει να είμαι προσεχτικός με τα επισυναπτόμενα αρχεία των e-mails μου , αφού μπορεί να περιέχουν ανάρμοστο περιεχόμενο ή ιούς που μπορεί να καταστρέψουν τον υπολογιστή μου.

Θα συζητήσω με τους γονείς μου , ώστε να μπορέσουμε από κοινού , να οργανώσουμε τους κανόνες για την περιήγησή μου στο διαδίκτυο .Θα αποφασίσουμε το χρόνο της ημέρας που θα μπορώ να είμαι σε ανοικτή γραμμή , το χρονικό διάστημα που θα μπορώ να είμαι σε απευθείας σύνδεση ,και τις κατάλληλες περιοχές (sites) που θα επισκέπτομαι. Δεν θα έχω πρόσβαση σε άλλες περιοχές και δεν θα παραβώ αυτούς τους κανόνες χωρίς την άδεια των γονέων μου .

Θα είμαι καλός πολίτης κατά τις περιηγήσεις μου στο διαδίκτυο και δεν θα κάνω τίποτα που βλάπτει άλλους ανθρώπους ή είναι ενάντια στο νόμο.


                                                                         




Το πιο σημαντικό που θα πρέπει όλοι μας να κατανοήσουμε είναι ότι δεν δαιμονοποιούμε το διαδίκτυο στα παιδικά μάτια, του δίνουμε τη σωστή του διάσταση και το απομυθοποιούμε .Επιλέγουμε να εντάξουμε το παιδί μας σε διάφορες δραστηρίοτητες κάθε φορά της ηλικίας του ώστε το διαδίκτυο να καταλάβει ένα μικρό μέρος του χρόνου του μιας και αυτό είναι μια εικονική πραγματικότητα αλλά που όμως ΛΑΜΠΕΙ και είναι αρκετό .
Δημιουργούμε σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί μας και βάζουμε κανόνες στο παιχνίδι που τους τηρούμε όλοι μας .
 ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ : 8001180015




ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΕΡΦΑΡΟΥΜΕ ΣΑΝ ΝΑ ΝΑΙ ΠΕΛΑΓΟΣ..........ΚΑΙ  ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΕΛΑΓΩΣΟΥΜΕ




 ας προβληματιστούμε έγκαιρα και ας δράσουμε γρήγορα....





                                                 Το έντυπο δημιουργήθηκε από τους:
                                            Κοντονή Κανέλλα – Κοινωνική Λειτουργό
                                          Περικλέους Ελένη –Κοινωνική Λειτουργό και
                                       Θεοδωρόπουλο Δημήτρη – Κοινωνικό Λειτουργό
πιστοποιημένους εκπαιδευτές στο πρόγραμμα ''ΑΡΙΑΔΝΗ''που αφορά την αποφυγή του εθισμού των εφήβων στο                                                                               Διαδίκτυο.


Το όλο ενχείρημά μας δεν θα γινόταν γνωστό εάν δεν φροντίζαμε να το επικοινωνήσουμε ...Το επικοινωνήσαμε αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Διαδικτύου και όχι μόνο. Χρησιμοποιήσαμε και τις παραδοσιακές δοκιμασμένες μεθόδους ...... Δώσαμε συνεντεύξεις στον τοπικό ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο,προκαλέσαμε το ενδιαφέρον των ΜΜΕ να ασχοληθούν μαζί μας ! Εκδόσαμε δελτία τύπου κάθε φορά που θα πραγματοποιούσαμε μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση. Δημιουργήσαμε bloog και ιστοσελίδα όπου αναρτούσαμε τα νέα μας απο τη δράση μας στις τάξεις των μαθητών καθώς επίσης και χρηστικές πληροφορίες για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο.
Στόχος μας μέσα απο αυτή τη δημοσιότητα  ήταν να γίνουμε πολλαπλασιαστές της ιδέας! Γιατί δεν ωφελεί να γνωρίζουμε μόνο οι εμπλεκόμενοι τις καλές πρακτικές , η πληροφορία πρέπει να διαχέεται έτσι ώστε να ακολουθήσουν και άλλοι απο το δικό τους μετερίζι ο καθένας ....Θα κλείσουμε την δράση μας με μια φεστιβαλική εκδήλωση στις αρχές του καλοκαιριού στην οποία θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα ποιοτικά και ποσοτικά της ενημέρωσης αυτής στο μαθητικό πληθυσμό . Ένα μαθητικό πληθυσμό που αριθμεί γύρω στους 600 μαθητές συνολικά των 16 σχολείων που επισκεφτήκαμε. Κάναμε το καλύτερο;;;Δύσκολη η απάντηση και σίγουρα δεν απαντάτε με ένα ναι η ένα όχι. Ένα είναι βέβαιο ότι δώσαμε τον καλύτερο μας  εαυτό , κοπιάσαμε το χαρήκαμε και επειδή απο το καλό υπάρχει πάντα το καλύτερο στα επόμενα βήματα που σκεφτόμαστε εκεί θα στοχεύσουμε:στο ΚΑΛΥΤΕΡΟ που πάντα θα το αναζητούμε σε μια διαρκή προσπάθεια μιας και μας χαρακτηρίζει η τελειομανία.
 Θέλω να κλείσω με διαπιστώσεις και  μια προτροπή.......
Πριν πεις το βρήκα στο Διαδίκτυο , ΨΑΞΤΟ. Ακολούθησε τα ίχνη. Δεν υπάρχει κανένας σοφός μέσα στο διαδίκτυο. Κανένας προφήτης. Κανένας θεός. Κανένας υπερήρωας.
Υπάρχουν άνθρωποι πίσω από τα πληκτρολόγια. Πίσω από τις σελίδες. Πίσω από το παγκόσμιο ιστό.
Κι αφού υπάρχουν άνθρωποι, υπάρχουν τα πάντα. Από το μεγαλύτερο καλό μέχρι το πιο επικίνδυνο κακό.
Άγγελοι και δαίμονες. Αγρίμια και κατοικίδια. Γνώστες που θέλουν να μάθεις και γνώστες που θέλουν να μην μάθεις. Υπάρχουν εκείνοι που έχουν άγνοια αλλά φαντασιώνονται πως είναι σοφοί και λένε πολλά και άχρηστα, αλλά έχουν καλό ένστικτο στο να ψαρεύουν αφελείς.
Υπάρχουν αληθινοί γνώστες αλλά είναι αθόρυβοι κι είναι δύσκολο να τους ανιχνεύσεις. Θέλει να έχεις μια ιδέα που περίπου βαδίζεις για να φτάσεις στα λημέρια τους . Η παραπληροφόρηση σου υποδεικνύει πως για να φτάσεις κάτι σπουδαίο πρέπει να κάνεις κάτι πολύπλοκο. Τα σπουδαιότερα πράγματα δεν έχουν τίποτα το περίεργο.
Είναι ντυμένα με απλότητα.
Υπάρχουν εδώ μέσα οι επαγγελματίες απατεώνες που ξέρουν πως δεν είναι σοφοί αλλά ξέρουν επίσης πως το να τους παριστάνουν κάνει καλές μπίζνες. Υπάρχουν καλοπροαίρετοι μπερδεμένοι και κακοπροαίρετοι ξεκάθαροι,αλλά δικαιώνονται και οι δύο από τη δική σου λαχτάρα να φτάσεις γρήγορα στην άκρη. Την ανυπομονησία σου.
Η αλήθεια κυκλοφορεί μαζί με το ψέμα χέρι χέρι σε εκατομμύρια παραλλαγές.
Ο δρόμος που οδηγεί στη γνώση κι εκείνος που οδηγεί στη πλάνη μπλέκονται συνέχεια στα καλούδια της νέας εποχής. Η άγνοια μπορεί να είναι κι ευλογία. Η υπερπληροφόρηση μπορεί να καταντήσει τρέλα. Αλλά το σίγουρο είναι πως η παραπληροφόρηση είναι επικίνδυνη. Πιο επικίνδυνη από την άγνοια.
Η άγνοια εμπεριέχει την ελπίδα πως ίσως κάποτε ξυπνήσεις. Η παραπληροφόρηση δυστυχώς είναι το λάθος ξύπνημα. Και για αυτό ακριβώς το λόγο είναι άκρως επικίνδυνη. Γιατί εμπεριέχει τον ενθουσιασμό της αφύπνισης. Τη σιγουριά πως «επι τέλους κατάλαβα την αλήθεια»Τον ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΜΟ πως βρήκα τα μυστικά που μου κρύβανε τους τσάκωσα. Πολλές φορές όμως σ΄αυτή ακριβώς τη φάση, το μόνο που έχεις τσακώσει είναι η άκρη που θα σε οδηγήσει σε μια χώρα των θαυμάτων μεν, αλλά πού σ΄αυτή τη χώρα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Η αλήθεια είναι εκεί Εξω στην πραγματική ζωή και πρέπει να την ανακαλύψεις .Εδώ μέσα πάντως βρίσκονται ίσως μερικές εκδοχές της.
Ένας κόσμος γεμάτος καλώδια, εικόνες, γεμάτος με ανώνυμους που σε καλούν να μάθεις τα μυστήρια της ύπαρξης, κι επώνυμους που στα εξηγούν όπως γουστάρουν, ένας κόσμος με τους δικούς του  περιορισμούς.
Βλέπεις αλλά δεν αγγίζεις. Σου περιγράφουν το φαΐ αλλά δεν μπορείς να το γευτείς.......ή μπορεί να το γευτείς όταν οι ίδιοι θελήσουν. Μόνο ένας τρόπος υπάρχει. Φτιάξε το δικό σου μονοπάτι και κράτα το νήμα γερά δεμένο γύρω σου. Οι εποχές που έρχονται θα είναι πολύ άγριες. Αυτά που σου μαθαίνει με τη μορφή ηλεκτρονικής πληροφόρησης τούτο εδώ το παγκόσμιο άκρως γοητευτικό συλλογικό όργανο, σου δίνει απαντήσεις για πράγματα που βιώνεις ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ, κρατώντας σε όμως για να τα μάθεις ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ.......
Ε λοιπόν δική μας είναι η απόφαση μέσα σε αυτό στον εικονικό κόσμο ή έξω απο αυτό στον πραγματικό κόσμο;
 Δεν υπάρχει άλλη διαφυγή απο την προσωπική ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ και αυτό έχουμε χρέος να το μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές οι οποίες βρήκαν το Διαδίκτυο αντίθετα απο εμάς που μας βρήκε.
Αν δεν θέλουμε τα παιδιά μας να μην είναι μεν διαδικτυακά αναλφάβητα αλλά να γίνουν κοινωνικά ανάπηρα .
Αν δεν θέλουμε να μετατραπούν οι πλατείες οι αλάνες και οι αυλές σε ψηφιακές γειτονιές εκεί που το παιχνίδι θα αλλάξει χαρακτήρα και ο καθένας θα ναι μόνος του , ναι υπάρχει ελπίδα άμα συστρατευούμε όλοι, γονείς ,ειδικοί,μαθητές, εκπαιδευτικοί  πολιτεία σε έναν κοινό στόχο: Απομυθοποιούμε το μαγικό κόσμο του Διαδικτύου στα παιδικά μάτια δίνοντάς του τη σωστή του διάσταση!





ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ "ΑΡΙΑΔΝΗ" ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΣΑΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ
 ΜΑΣ!
                                                                                   ΚοντονήΚανέλλα
                                                                             Κοινωνική Λειτουργός
                                    Υπεύθυνη Γραφείου Υποστήριξης του Πολίτη στο ΓΝΠ "Ο Αγ. Ανδρέας"

.....ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΦΕΤΟΣ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ...ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ........ΠΙΟ ΩΡΙΜΟΙ ΦΕΤΟΣ ! ΜΕ ΩΡΑΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ!

ΓΙΑΤΙ:«… Η επιλογή είναι δική σου: Μπορείς να διαλέξεις την χαρά αντί για την απελπισία. Μπορείς να διαλέξεις την δράση αντί για την απάθεια. Μπορείς να διαλέξεις την ανάπτυξη αντί για την στασιμότητα. Μπορεί να διαλέξεις τον εαυτό σου. Και μπορείς να διαλέξεις την ζωή!